Saturday, May 10, 2014

The world of Nar-ki-sa

Pe-yo!

recently my event was only watching anime and reading novel that i bought at PWTC's KLIBF.

it took me nearly a week to finish off 230+ pages of 'SELAMAT DATANG KE NARKISA' novel by Lokman Hakim under ROMAN publishing.

ceritanya tak bosan and full of element of suprise. tak sesuai utk bwh umur. bergenrekan noir and a little bit of thrill. keseluruhannya, kalau baca and habis satu malam gerenti boleh masuk mimpi pada mana2 yg tak tahan seram and jenis imaginasi tinggi. every pages full of dead people. itu secara generalnya.

awal2 saya baca sinopsis, saya cuba bygkan kisah dia and still saya lnsung tak boleh bygkan plot dia lnsung. even by now saya tak tahu hero and heroine dia. jadi saya fikir mungkin watak kembar Nisa and Risa nilah anta and pro nya. seorang angel and seorang lagi devil. seorang black and seorg lagi white.

pengenalan setiap karekter dia secara rambang and saya lnsung tak jangka yang watak latar tu boleh jadi one of watak tambahan utama. watak dia macam suddenly pop!

apapun towards the end baru saya jumpa die punya excitement. full of sadistic people yang extreme. WARNING : jangn bg budak bwh umur baca pun. mungkin cerita ni akan berjalan dgn lebih lancar tanpa babak yg XX tu. membuatkan dia rasa mild and tak sesuai utk situasi tu.

ia dunia penuh narcissistic. biasalah zaman sekarang ni org lebih pndang fizikal dari memandang nilai dalamannya. yang ini mesej plg jelas writer bawakan sejak awal story sampai habis. instagram, facebook, apalagi.... vine, blog, and sbgnya yg mmbuatkan watak antagonist ni membara nak bunuh manusia yang narcissist ni. sampai pada satu tahap, dia boleh cipta dunia dia sendiri hanya utk sebuah penyeksaan keatas org2 mcm ni. dia nak jadi tuhan kpd org2 ni. so, utk jadi tuhan, dia bunuh org2 yg ada dlm insta ni and bawa dia ke dunia narkisa dia.

jadi kalau sesiapa yg x der imaginasi, mmg susah nk faham citer dia. tapi kalau terlampau kuat imaginasi pun susah jugak sbb terbayang2 badan kena potong dua, jantung terkeluar.... dasyat. this book is unexpectedly unexpected. so kpd seisapa yg nak beli buku ni, sy syorkan kpd sesiapa yg jiwa kental and boleh tahan penderaan mental. (melebih pulak) tapi yes. mungkin sbb saya ni x kental sgt kot. masuk palapes pun untk satu sem. mmg mental masuk dlm tu.


Dalam sebulan ni saya habiskan 5 anime series. dunia saya dah berbunga semula. saya rindu zaman sekolah saya yg penuh dgn kartun and anime. 6 anime yg sy nak cadangkan kpd yg sdg semester break, Brothers Conflict, Sword Art Online, Guilty Crown, Shingeki No Kyujin, Noragami and Kimi Ni Todoke.




Shingeki No Kyujin ni pada sesiapa yg nak tgk, (especially perempuan) kalau korang boleh lepas tgk citer ni, korang boleh baca SDKN dgn tanpa rasa less suprise. Hm... and to those yg suke bace reverse harem+frustation boleh lah tgk citer brothers conflict.(13 lelaki handsome kau!) to those yg suke citer sweet high school life, Kimi ni todoke lah jawapannya and pada yg suke action + love haaaa... SAO adn GC.


antara 6 anime ni, OST pling best fall to Kimi Ni Todoke. Others, SAO, GC, and Noragami. yg len pun best gak tapi ikut citerasa orglah kan. huhu. ni ada dua pv yg saya boleh syorkan.




No comments:

Post a Comment