Friday, May 2, 2014

Lost Dairy : Te@maré My Secret Bodyguard

Pe-yo!

Semalam menjejakkan kaki ke Putra World Trade Center (PWTC) untuk Kuala Lumpur International Book Fair (KLIBF) simply said book fest. Satu event wajib pergi untuk family memandangkan kiteorg adik beradik (well mostly kiteorang mak dan anak dara, bapa dan adik laki, jd jaga PWTC, huhu) suka baca buku novel, komik and other non fiction yg berada dalam linkungan interest kiteorg.

So, sblum smbung sembang tntg tajuk n3 kali ni, nak tanya if sape2 perasan gmbar title kat atas yg ada gmbar bebudak ni,

pe-yo!

credit to manga-ka Hirunaka no Ryusei, sensei Yamamori Mika. The picture is not owned by me. Tq =) 

Ok, habis. jom sambung ke tajuk n3. (itu je ke?) 'Lost Dairy : Te@maré My Secret Bodyguard' Wah... it's actually merged by 3 title of these graphic novel that I bought at book fest yesterday (sesak, bkan sahaja kat gempak starz's booth tapi booth yg lain juga mcm karangkraf, karya seni, kaki novel, oth big shots publishers laaa yg terkenal dgn penulis dorang) so nak ulas kan dulu fasal graphic novel yg saya beli semalam n katam semalam juga. 3 buah je saya beli memandnagkan mmg dah lama I eyeing on those books. fnally, it's in the palm of my grasp! 。・゚゚・(>д<)・゚゚・。

Jadi nak citer fasal GN apa dulu? Rasanya kite tumpukan dulu pada 'Te@maré, I Will Always Love You' Vol. 1 karya Ben. Siapa? Ben? Ben dah balik? 

Ehem, announcing, Ben dah balik ye semua.... (mana yg tak tahu lagi) (Obviously, daaaa)

So, konklusinya, Ben kembali dgn tajuk novel super romantiknya tuuu. Tak reti nak sebut. tergeliat lidoh. jawa la katakan. tapi my 'R' tak pelat. (Perhatian ye semua) (Obviously I am jawa murtad, haha. Malunyer... tapi saya tak segan nak cakap, yg I am jawa) Put that aside, jom kite usha cover dulu!


Well, Ben's artwork mestilah flooded wit so many cute girls with a boring face hero. Haha, one of my friends yg cakap. not me. To me, boring facelah yg menunjukkan realiti. kalau asyik tgk yg bling2, nmpak sgt korang ni kecewa dgn dunia rialiti. No offence. Aku pun 2x5 je. (Tapi last skali my crush pun muke biasa2 gak, what lies most is the heart) tarikan utama cerita ni.... Mestilah Ben. semua org nntikan dia. (Mana yg minat citer2 dia yg sbelum ni) Masa memula tgk cover dia mcm nmpak bayangan Kiwi n Apple. Bile selak and bce bhgian prolog, Ben ckap yg dia hope that ppl read these and see the traces of his past works. Well, I clearly saw that after reading it till the end and I very much hope for the next chapter, the plot will shifted more to it's own uniqueness and bukannya nampak bayangan Le Gardenie yg pada bhgn akhirnya sedikit mengecewakan saya, (peminat fanatik shouja manga). Walaupunbegitu, saya nmpak sedikit yg ia tak sepenuhnya intact dgn bygan Le Gardenie. Ada sedikit perbezaan pada plot walaupun ada dua karekter yg nmpak jelas. (Tak nak ulas lagi) I hope everyone happy ending and a little titsy bitsy sad ending. huhu. (Saya seorg yg sadist) Mungkin Ben nak buat watak Mia jahat + naif yg boleh buat semua org rasa mcm nak koyak buku bile baca. Harap Mia tak jadi mcm Lemon. Sour! 

Ben ada kata pada bhgian prologuenya juga yg kalau ada sesiapa ada idea boleh beritahu dia... well, i try to throw now. How about kite buat watak ex-bf Mia tu one of the supporting role yg kekal? Maknanye till end, kite akan tahu follow up dia and di akan tangle dgn mane2 karekter heroine? Well, Ben pls perbanyakkan watak lelaki... (selfish desire. Haha. Saya suka reverse harem apa) Tak delah watak perempuan yg ramai tu pada kesudahannya kesunyian tanpa teman. (saya juga ada sifat emphaty yg tinggi, lagipula nak happy ending kan?) dan tolonglah buat buat watak Si Colin ada strong point dalam karekter dia. jgn buat saya rasa nak koyak buku lagi. itu jelah yg saya bole bg. saya pun menulis jd tak leh la nak komen lebih2kan? (Walaupun blog ni utk komen the good and bad point result of whatever I read).

Good point about this vol is.... still unclear but the bad point is, jgn terlalu cembur kalau betul syg org tu plus dont hold ppl feeling for too long. It's a bad habit. A n0-n0. (Apink style)

Next, Lost Dairy. Awww, smbungan dari Cinta utk Dijual. Kali ni ulas kisah fasal Julian yg menyampah sgt tu. karekter yg menarik + kelakar yg saya rasa mmg patut Kaoru ceritekan kisah dia. 


Seriously cakap, sengal jumpe watak mcm Julian ni. tampar byk kali boleh tak? haha. Org mcm Julian ni ada peribahasa, dah terhantuk baru nak terngadah. Betul tak? Betulkan saya eja? haha. kire Julian ni cukup bertuah utk dpt balik hati Miya yg setia and strong ni. (Ko jgalah Julian kalau aku tahu Miya menangis, ko org pertama aku cari!) Emo lak. haha. 

Apa yg saya nak cuba katakan di sini ialah, walaupu macam mana perfect pun kite rasa hidup kita ni, not everyone sees the perfectness that you see. elok2 kite rncang masa depan tahu2 semuanya hanya angan2. Setiap org punya citerasa berbeza. Kita rasa perfect bile kita ada itu dan ini tapi for others, for instance Miya, her perfectness come when she can sees her little brother and their ramen shop, be one of them and be a good family leader. Miya berkorban byk bnde termasuklah cinta dia pada Julian yg pada saya, saya rasa lnsung tak memahami Miya. A true egoist! But fate is blind. Not only love. How many time we set a perfect future, fate will only intertwined it. Walaupun aku rasa mcm kesian kat Pitou yg baik hati tu, Julian layak utk gembira je. (hari ni hari kau, esok blum tahu... kan Pitou? hehe)

Plot berkembang dgn baik dan saya suke bhgn dimana Julian teringat kenangan dia bercinta dgn Miya dulu2. mmg mcm tersingkap kembali dairy yang dh hilang. Nice olahan. Go go Kaoru!

lastly, to the finale. My Secret Bodyguard yg saya rasa Kaoru akan buku se-volume je rupenyerr bile smpai kat episode 9, tertulis ayat to be continued tu yg buatkan hampir satu gerabak ketapi dgr jeritan saya. haha, kawan saya hanya mampu gelakkan pada saya punya ignorence. huh!


Totally like I wanted! Reverse Harem! Totally paradise la kalu siapa2 jadi Molly. (Berangan bile tak tahu kisah sebenar menjadi Molly, sgt tragis... but who cares... reverse harem! siapa yg berani tolak jd the only girl in the midst of five hot guys? Gile eh? (bengang bile fikirkan Emma, watak dari Brothers Conflict, saya nak jadi dia sgt2!)) Nampak tak betapa saya suruh ben tambah watak lelaki and saya butakan mata bile smpai kat citer ni... Nak buat macam mana, I'm a girl (●♡∀♡)

Sepanjang masa bace citer ni, asyik ketawa seorang diri. watak heroine yg yg kesian. Haha. (sadist, sadist)

kalu suruh pilih watak mana yg saya suke, mungkin Senior Benjamin? Saya suka lelaki type macam ni. hehe. 

fasal citer ni, mmg chaos seper jadi Molly. Black dh jadi lintah n akan sentiasa melekat kat dia. (Tulah siapa surh comel sgt?) Kaoru dh lama tak buat citer aksi, so saya nanti-nantikan fiksyen sebegini dari dia. lebih2 lagi romance fantasy mcm Helios Eclipse. (Most anticipated fiksyen yg saya suka pada shouja manga ialah romance fantasy) Jadi kali ni, Kaoru nak buat berape byk vol? Helios ada 8, Maid Maiden ada 7, MSB ada 6? who knows apa yg Kaoru fikirkan. Nnt jdi 9, tak ternganga nnt. Haha. jdi tak bolehlah ulas overall sgt mcm citer Lost Dairy yg boleh kata sbg One shot tu. serupa mcm Te@mare, saya nantikan volume seterus MSB. (Suka suki je saya pendekkan jd MSB)


Utk penutup sblum sya pergi lama lagi dan n3 baru... 

(tgh cari ilham utk melukis sice my BFF request utk bday dia n saya ada 6 buah novel utk dihabiskan, SPOILER SPOILER, Kak Mazni Anita ada buku baru lagi tahun ni! Yeay! Suke sgt citer dia tapi sekarang ni mcm dah kurang citer romance fantasy... still suka stail penulisan dia! Mcm baca komik! Rindu Venom Suria and Kasihku Arina <--- i="" ke2="" nantikan="" siri="">

... nak wish to all happy labour day! May rakyat Malaysia terus menjadi rakyat yang produktif and inovatif. jgn asyik tahu nak merungut je. inisiatif sendiri lebih berharga dan dinilai oleh orang luar juga org dalam, dari asyik jadi tukang rungut dan tukang bazir duit org yg bersusah payah yg bangunkan negara di mata dunia. No offence. (Malu rasanyer bile org luar buat parody fasal behavior rakyat Malaysia.)

... nak mohon pada mana2 yg membaca hingga ke baris ni, pls klik sini utk siri e-novel saya yg terbaru, Mimpi Rialiti. Saya harapkan komen2 yg memberansangkan n yg boleh bantu saya betulkan kesilapan. Tq (。♥‿♥。)

   

  

No comments:

Post a Comment