Saturday, March 2, 2013

Appreciation of de Number Two

Pe-yo!

Appreciation of de Number Two; penghargaan dari si nombor dua. 


Ini cerite disebalik penghasilan karya agung inih. Agung la sgt. Seminggu sebelum dapat idea nak buat macam ni, tak t'fikir pun nak masuk. Fikir bukannya cantik pun apa yang aku buat. Lagipun mase tu x der inspiration. Tapi sebeb Cik FN ni sbuk suruh aku masuk contest ni, aku pun.... why not. Cube nasib jelah. Fikir nak kene lukis kat vanue and masa yang ditetapkan (ingtkan nak kene lukis mcm exam PSV, konon-kononyer lah) jadi aku menggunakan hampir lime hari untuk cari ilham yang.... tak kunjung tibe. (Bile stress dan asyik fikir fasal exam, aku lagi byk layan korea dari fikir dn termenung) Tup, tup, satu hari tu... aku terjumpe memo fasal 'Who want to a Dai'e' (benda yg aku masuk ni lah, kene lukis doodle jer pun).

-Kelam kabut.
 Bile nmpak memo fasal doodle yang bertuah sgt nih, aku drop dead! Dead meat! Segala yang ada dead kat depan die. Sbb :-
1. Bende ni anjuran KMI (Kelab Minda Islam)
2. Kene hantar sebelum 1st March
3. 50% Creativity, 50% Message
4. In soft copy
Jadi, bile bace detail die, aku terus rasa macam nak jerit biar satu kampus dgr. (Nasib baik aku dapt tahan rasa nak jerit tu klu tak nnt org cop aku kene histeria; mmg pun ah)

- Berangan
So on the spot, aku terus berangan ah. Switch my mood to the introvert. Pergh, satu hari aku berangan nk lukis apa. Nak cari inspirasi tu sampai kene berangan kat dalam bilik air, sambil2 mandi tu. Memanglah... masa aku lukis gmbar ni.... (gambar sebelah kanan) aku berangan utk seminggu lamanyer, tapi tak menang pun. Agaknyer x menepati tema yg diberikan oleh pihak berkenaan. Tak pelah. Sekurang-kurangnya aku ada pengalaman. Jadi dari pengalaman nilah aku brain storming kat dalam tandas, masa nk tidur, masa dgr lagu... pergh akhirnya, masa dalam bilik air masa tg mandi dapat ilham. Pergh tempat yg tak syok tu jgak aku dpt idea.


- The moon that embraces the sun

 Masa tgh buat draft smbil2 tu aku layan citerr ni. Citer yg aku mintak supply dri Cik No. 1. Huhu. Memang lah konsentrasi aku dibahagi kepada dua sbb setiap kali aku tgk muke kim soo hyun yg handsome tu/// Okey back to the story, hasil assyik tgk citer lama korea ni, aku buat baju model aku gne ciri2 bju tradisi korea with a little touch of kebaya and a hijab.






- Masa nak hntar
1/3/2013 bru aku mmpu nk anta, sbb 28/2 mlamnyer, lebih kurg pkul 2 bru siap. yelah cari inspirasi lama sgt. So pgi tu pkul 10 aku pergi MADEC (sbb memo tu tampal kat MADEC jer, huhu) pastu patah blik gi Kerawang. Pnjat aras 2... hurm, ketuk2 tak de org, rupenyer tgh cuci bilik air. Tgh gtong royong. Nasib baik die terime lagi, klu tak menangis tak berlagu aku kat situ jgak. Haha.

- Dah dpt hadiah dah....
slepas je dpt hadiah tu, bru teringat tak bgtahu ibu lagi yg masuk contest ni. So mesej ibu yg berbunyi mcm ni...

'ibu akak menang moto'

lepas tu ibu aku pun hem... mcm ibu2 yg lain, dia suruh aku jgn percaya benda2 menang ni. Die kata tipu. Then aku pun balas. Bunyi mcm ni la,

'Akak memang moto vespa empat biji warne merah'

Huhu, cian ibuku. Aku ni memang anak yg nakal. Rindu dh lme tak kacau die. Hehe. So mlm ni nk kol nk bg die dgr bunyi motor vespa aku yg warne merah yg ada 4 biji ni. hehe. Sabo jelah dapat anak mcm ni. Hehe.

first time msuk p'tandingan lukis dpt medal, selalu klu kat sekolah, dpt fail jer... hehe
 So, aku dpt nombor dua dengan 4 buah motor vespa warne merah yg bleh msuk dlm dompet. Hehe. Sabo jelah kpd sesape yg kenal aku. Aku memang ske mengusik.

No comments:

Post a Comment